Citesc – Oglinda spartă, Agatha Christie

oglinda-sparta_1_fullsize

În original „The mirror crack’d from side to side”.

Ultima crimă petrecută în sat. Miss Marple este o bunicuță vârstnică fără a-și pierde însă flerul.

Am început să citesc romanele Agathei Christie unde prin negura liceului. Am devenit fascinată de-adreptul de perspicacitatea lui Poirot și multă vreme am refuzat să citesc aventurile bătrânei Miss Marple, până am descoperit un deliciu literar nemaipomenit. Singurul cusur al cărții este introducerea ușor anostă. Descrierea satului sau a guvernantei, descrierea melancoliei sau a bătrâneții, fără a fii considerată arogantă, mi se par puțin lungi și obosiatoare, însă din momentul crimei și până în momentul dezvaluirilor cartea devine un adevărat maraton de întâmplări și răsturnări de situație. Miss Marple devine brusc elementul ultracentral fără să devină ostentativă.

Romanul citit are în esență o rețetă demnă de Hollywood. Actrița Marina Gregg se mută în liniștitul sat St. Mary Mead, aducând cu ea o stralucire de film. Toată lumea devine hiperactivă și bineînțeles toți vor să o cunoască. Așadar se pregătește o petrecere uriașă unde sunt invitați cei mai importanți oameni din sat. Inevitabilul tipic Chrstie se întâmplă, cineva moare otrăvit la petrecerea fastuasă și toată lumea o cam ia razna. Întrebarea e câte personaje vor muri până la final?…. și mai ales cine e făptașul?

Dezndământul e absolut halucinant, iar maratonul crimei ne trece prin foarte multe răsturnări de situație. Dacă până la momentul crimei am citit capitolele ceva mai greoi, din momentul fatidic pur și simplu nu am putut lăsa cartea din mână.

Recomand cu tărie romanele Agathei Christie pentru iubitorii genului polițist.

Cheers,

Issel

 

 

Lasă un răspuns

