Gatim, gatim?

Cu un pahar de vin in mana, va salut de pe plaiurile mioritice ale bucatariei!

Asadar m-am apucat de indeletniciri gospodaresti si asa cum era de asteptat mi-am bagat coada in arta culinara. Nimic mai usor si mai placut pe lumea asta decat sa iti iese mancarea buna, invitatii sa fie multumiti si sa plece cu gustul mancarii pe papilele gustative, murmurand la iesire” ce buna a fost masa”

Nu e cazul meu, dar ma rog, ca tot vorbesc ca un bucatar, trebuie sa ma adaptez din mers.

Asa acuma cireasa de pe gogoasa sau capsuna….. parca era si un tort implicat in vorba asta….. in fine, o reteta a la „cum m-a taiat mintea”

Friptura de porc la tigaie cu sos de vin alb 😀

Ingrediente

carne de porc

faina

ulei

usturoi

vin alb

patrunjel

sare si piper dupa gust

bulion

multaaaa rabdare, o furculita buna, lingura de lemn [ si nu pentru a cotonogi pe cineva] si o dispozitie de a gati 😀 si o iubitica/iubitel[cazul meu] care este dispus sa isi faca stomacul praf cu mancarurile gatite 😀

MOD DE PREPARARE

taiat carnea bucati subtiri si destul de mari [chestii facute de ibitel, pentru ca sunt un dezastru cu un cutit in mana], sarat si piperat, tavalit carnea prin faina, pus la prajit in ulei incins [grija cu uleiul fierbinte, am aflat pe propriile degete ca arde in contact cu pielea ]

se taie usturoiul marunt, se marunteste patrunjelul [eu am trisat si am folosit patrunjel tocat la plic].

cand carnea a fost prajita se muta intr-o alta cratita, iar in uleiul incis se adauga usturoiul, patrunjelul, un pahar de vin alb, doua lingurite de bulion, iar eu uitand desigur sa sarez carnea dinainte am adaugat sarea si piperul dupa 😀

acest sos se toarna peste bucatile de care prajita din cratita.

se serveste dupa gustul fiecaruia [ eu am pregatit cartofi natur]

Asa acum ca mi-am delectat papilele gustative un mic amanunt despre aceasta reteta. Am vizionat reteta la televizor, o pregatea o grecoaica ce parea cu experienta in ale bucatariei. Am o memorie destul de buna, asadar am zis sa incerc…. nu sunt foarte sigura ca am retinut toate ingredientele [ desi eu sper] si nici ordinea exacta in care au fost adaugate [aici ma refer la sos] insa mancarea a iesit comestibila.

Urez celui ce se incumeta sa incerce, pofta buna si multe „succesuri” in ale bucatariei 😀

cu draci….. pardon, drag:

Issel and J [ the dude with the knife]

Lasă un răspuns

